Vårkänslor;)

Nu känns det som vår på riktigt, efter det tråkiga vädret vi haft nu i några dagar! Travhästarna är utsläppta på bete och där är minst 5 föl:).
Idag kände jag och Hanna för att "vårstäda" lite, så vi mockade hagarna. Först tog vi Skottlights, vilket inte var helt lätt eftersom där sprang omkring en liten unghäst som väldigt gärna ville låna en diskborste som vi hade med oss för att fixa vattenhinkarna. När vi väl var klara med det efter typ 3 fulla skottkärror gick vi över till Dizneys hage. Vi tog ut allt gammalt hö som legat där jättelänge och mockade och så där med. Vi fyllde på vatten till honom med:). Dizney tyckte det var trevligt att få nystädad hage och flemade hela tiden haha! Sen gick han bort och snackade med travhästarna på andra sidan staketet.
Eftersom vi var så duktiga och mockade hagarna och jag kom iväg till stallet sent så red jag inte idag. Imorgon ska jag nog rida en liten stund, om jag hinner innan jag ska åka på informationsträff på den skolan som jag ska börja på till hösten:).
Här är lite bilder från mitt och Hannas flitiga arbete:

Hanna mockar duktigt

Åka skottkärra är nice tycker jag

Vi hade faktiskt väääldigt roligt!

Lille Skottlight tittar på när vi gör fint i hagen:)




 


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vad duktiga ni har varit. Ni får gärna städa härhemma också!/Annika

2010-05-19 @ 12:53:58
URL: http://ponnyteam.blogg.se/
Postat av: Ebba

vilken fin ponny du har:)man bara ta upp honom och gosai soffan!!

2010-05-25 @ 16:43:18
URL: http://ebbabast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0