Torsdag och Fredag

I går stack jag till stallet direkt efter skolan. Mockade och så, och fixade med den nya betforen:). Sen tog jag in Dizney. Ryktade bara lite snabbt, hade inte jättemycket tid. Sen red jag på travbanan. Tränade egentligen inget speciellt.
Efteråt snabbade jag mig hem. För jag skulle provrida en ponny:D! Den stod på Bökebergs Ridgymnasium, så jag fick se Josefins blivande skola med. Så fint där var! Verkligen super!!!
Ponnyn var också superfin:D! Munsboro Maguire, D-ponny 147,5 cm i mkh och grov i typen. Färgen vet jag inte riktigt haha. Någon sorts mörkbrun stickelhårig eller något sånt:). 10 år gammal. Han var jättesnäll, gick bra i form och var mjuk att rida. Han blev lite stark någon gång när vi hoppat, men annars super! Ska testa honom igen, och då ska jag rida ut:).
Jag hoppade bara enstaka hinder, men det hindret jag hoppade var en bred oxer på 1 meter med vattenmatta under. Kändes jättebra!

Idag sölade jag mig när jag mockade. Jag jagade ut tre jobbiga humlor ur stallet, eller om det kanske var samma envisa tre gånger? Sen när jag skulle rida så hade Josefin och Hanna kommit, så jag och Josefin bar ner hinderna på travbanan. Sen red jag. Fick en par riktigt fina skutt som kändes bra, även om vi inte hoppade högt:). Skyndade mig att fixa Dizney efteråt sen så att jag skulle komma hem ganska snabbt:). Skönt med helg så man slipper passa tider i stallet!



Kommentarer
Postat av: Evelina

Sv: Jo, vadå, var där kor? De måste jag ha glömt xD

2010-05-21 @ 22:21:29
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sv: Haha, justdet. Jaja, JAG var rädd för korna då, men jag smittade Clide, HAHAHAHA ! <3

2010-05-22 @ 19:08:46
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: evelina

Sv: Hahah, ja det är sant, kor kan man då inte lita på! Jag har faktiskt tältat i en hage där det gick kor, FYFAN vad det var läskigt!!

2010-05-23 @ 19:53:18
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: alice

min syster går oxå där & det är hennes kompis häst du prova ;)

2010-05-30 @ 21:24:46
URL: http://alicebjorkhill.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0