Sen i torsdags:)

Tänkte blogga lite nu för veckan som gått sen i torsdags.
I torsdags åkte vi då till Dimmans Stuteri och lämnade av Dizney. Sen åkte vi till Landäng. Vi köpte hundmat och hästmat, och mamma köpte nya shortchaps:). Tittade på ett schabrak med, men bestämde mig för att vänta.
Eftersom veterinären då inte hade kommit till Dizney än åkte vi till Gabeljung och hälsade på Julle:D! När vi kom stod han i sitt vindskydd, så jag gick in till honom och sa hej. Då kom han ut och började busa och spralla. Jag "lekte" med honom, han sprang en liten bit efter mig, sen hoppade han till och vände. Då gick jag fram till honom igen och han följde efter mig haha. Så höll vi på;). Sen pratade vi lite med Carinas mamma och sa hej till dem andra hästarna, jag älskar Nemos pannlugg! Bara synd att inte Evelina var där;). Sen åkte vi tillbaka till HelenaDimmans och eftersom veterinären fortfarande inte var där ryktade jag en av hennes unghästar, Fiona:). Hon var jättesöt! Men veterinären kom typ aldrig, så vid halv nio åkte jag och mamma hem. Sen vid elva körde Helena hit Dizney igen, DÅ hade veterinären varit där! Kolla gärna Helenas hemsida, http://www.dimmansstuteri.com/.
I fredags red jag bara lite snabbt på travbanan. I lördags red jag inte heller mycket då Dizney ätit dåligt. Han åt inte till söndagen heller, så då red jag inte alls. Jag betade honom istället, och då åt han med god aptit:).
I måndags red jag något varv på travbanan, sen följde jag med mamma ut i skogen med vår lille hund. Där finns ett bra ställe där man kan rida på volt, så jag jobbade Dizney ordentligt där. Han gick riktigt fint!
I går red jag på travbanan, hoppade lite på några stockar. Tränade på att öka och minska galoppsprången och det gick super!
Idag fick Dizney vila för det är ju hoppträning imorgon:)!

En bild från förra hoppträningen:)Kommer fler+bilder från fölningen!








Kommentarer
Postat av: Evelina

Ja, synd att jag hunnit åka hem :/

2010-05-12 @ 20:19:49
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0