Pumparundan:)

Idag red jag lille Skottlight, även kallad Knutte;). Jag red Pumparundan med mamma som red Dizney. Jag älskar den lååånga galoppsträckan! Hoppade några stockar, sen fick jag typ inte stopp på Skottlight någon gång! Men förutom det gick allt super!
Tyvärr blir det ingen hoppträning för mig imorgon då Dizney ska till Dimmans Stuteri (där han egentligen står) och vaccineras. Då ska jag till Landäng också, för det ligger nära, och se om jag hittar något nytt schabrak. Jag har inget som ligger bra på Dizney, mer än ett eller två. Jag ska nog en snabb vända till Gabeljung också och hälsa på Julle:D!
Lördagen den 15 maj ska jag och Dizney till Dimmans Stuteri. Det ska vara "öppet hus" där då, så jag ska rida Dizney och visa honom och lite så:). Hoppas det går bra, men det gör det säkert!
I söndags var jag och tittade på en ponny som jag kanske ska hyra. Den var jättefin och mysig, men är det någon som vet någon bra ponny som ska lånas ut kan ni gärna höra av er!. Det är kul att se lite olika och så;).
Dizney är verkligen en jättefin ponny och jag gillar honom jättemycket, det är inte därför som jag ska låna en annan ponny. Det är för att jag vill tävla, jag tyckte det var jättekul när jag gjorde det med Julle! Och Dizney är ändå 26 år, och han har gjort sitt på tävlingsbanorna. Dessutom börjar han se dåligt, så det känns inte särskilt schysst mot honom. Men träningen går absolut bra, bara man anpassar sig till Dizney:). Tyvärr blev det då ingen denna veckan men då blir det väl nästa vecka istället:).




Kommentarer
Postat av: Evelina

HAHA, julle skrämde skiten ur mig häromdagen;D

2010-05-05 @ 21:11:20
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Josefin (med Didde)

Vad kul:). I måndags och tisdags proa jag på Landäng.

2010-05-06 @ 16:53:54
URL: http://Blondponysoul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0