Inpackad ponny

Nu känner jag mig duktig! Först mockade jag, och fixade mat, fyllde på vatten och tog hö. Sen skrittade jag en runda i skogen. Gaphalsen skrek hela tiden;).
När jag kom tillbaka "badade" jag min söta ponny. Jag hade aldrig klarat att bara ha 10 min i spolspiltan, som dem i Ponnyakuten. Jag tog typ jättelång tid på mig att skölja ur schampoot, fråga Josefin;).
Sen packade jag in Dizney i hans fleecetäcke och ett annat täcke. Han fick stå i boxen medan jag gick in i sadelkammaren och fixade.
Jag smorde 2 sadlar, 1 träns, tvättade sadelgjord och stigbyglar och benskydd. Tvättade en grimma också. Sen smorde jag martingal och förbygeln och mina skor och shortchaps. Jag var dessutom duktig och packade, och jag fodrade Dizney och Gilbert.
Jag flätade Dizneys svans med, så nu står där en inpaketerad ponny med flätad svans i en av boxarna på Ledholmen:).

Fick bli en bild från hoppträningen för att vi ska hoppa några språng på uppvisningen imorgon:).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0