Hoppträning den 28/5

Vi kunde inte åka och hoppträna på torsdagen så vi fick komma på fredagen istället. Blev privat hopplektion för Catrin. Det var skönt att vara ensam även om det blev väldigt intensivt. Kom inte undan med något vilket bara är positivt såklart haha.

Vi började med lite övningar bara för att få igång honom, han är alltid så himla tråkig när man travar fram så vi väckte honom med lite snabba övergångar. Sen kom han igång lite bättre och vi började hoppa över ett plank på en volt. Kom i båda varven sen hoppade vi som i en 8a så han bytade galopp över hindret.

Sen skulle vi då hoppa över planket sen bort till en smal bit mur bara, blev lite trams där från Gilberts sida då han försökte springa förbi varje gång så Catrin la en bom som infångare så gick det lite bättre. Sedan var det som en serie på lånsidan med 2 studs, oxer, oxer. En jättebra övning för Gilbert där han fick lära sig att vara snabb i benen nu när vi börjat fått lite mer tempo på honom.

Ritat en väldigt fin bild på banan som vanligt;

Gick bra han hoppade fint och så, men mina vägar kunde varit bättre, jag måste verkligen titta på hindrena, fick hemläxa på det haha, att titta dit jag ska rida.

Sen så höjde vi lite + bytade håll på banan och det flöt på rätt bra tills Gilbert stannar på andra oxern. Lite lathet bara.. Sen kom vi igen och jag ansträngde mig verkligen för att titta hela tiden och verkligen rida ut och runt honom i svängarna. Kändes jättebra och han hoppade allt jättefint med bra flyt och tempo så vi slutade där!

Är nöjd med honom även om han var lite tramsig på smalhindret men det löste sig ju sen och bytena över hindret kändes riktigt bra emellanåt. Kom ihåg till mig själv; se vägen, titta hela tiden på hindret jag ska rida till. Kände verkligen skillnad när jag gjorde det Gilbert fick bättre balans och jag själv bättre sits.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0