Hingstvisningen

Hingstvisningen idag gick jättebra! Det kändes verkligen inte som tre hingstar som travade omkring där på ridbanan, utan tre snälla ridskoleponnyer;).
Först red vi fram lite, sen red vi lite i skritt, trav och galopp i båda varven. Jag lyckades få Dizney riktigt fint i form och är jättenöjd med det! Det var ändå ganska många som tittade, trots vädret.
Sen började vi hoppa så smått, jag och Dizney hoppade som högst 80 cm, gamla gubben:). Miclas Active, Dizneys halvbror som också var där och är lika gammal som Dizney, hoppade också så högt. I början kändes Dizney lite seg, han hade ingen riktig bjudning framåt och vi sladdade lite i hörnan. Men när vi hade hoppat det ett par gånger blev det bättre och kändes bra:). Så där stannade vi.
Men Dimmans Eros, godkänd hingst efter Dizney, fortsatte att hoppa upp mot 1,30 m (han är C-ponny)! Såg rätt häftig ut när han bara flög över hindret hur lätt som helst, med en jätteduktig ryttare!
Efter att vi skrittat och travat av ställde vi upp oss för fotografering. Det gick bra att stå bredvid varandra, fast vi hade tre hingstar. Men kom vi närmare än en meter varandra så pep dem, som Hanna säger;).
När dom som hade kameror med sig hade fotat färdigt ställde vi upp oss en och en, först Eros och Isabella, sen Active och Gabriella och sist jag och Dizney. Då ville inte Dizney inte stå still haha.
Jag är i alla fall jättenöjd, tyckte att det gick superbra! Och vi hade tur, det äckliga regnandet hade uppehåll under hela tiden vi red, jag blev till och med varm!


Har tyvärr inga bilder då vi lämnade kameran hemma, men det lär väl komma upp bilder på Dimmans Stuteri´s hemsida snart skulle jag tro!http://www.dimmansstuteri.com/




Kommentarer
Postat av: Evelina

Ja det är super:)

2010-05-16 @ 21:07:06
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0