bra dag på jägersro

blev som väntat inte många timmars sömn innan man skulle upp igen på tävling. först ut var dis som jag skulle kvala vilket var rätt lungt då hon skötte sig så fint i värmningen. var första gången jag körde henne inne på banan så det var riktigt kul att det funkade så bra. vi klarade kvalet på tiden 2.13,5 så jag är mer än nöjd!

dd

 

skottlight som har varit lite off hittils kändes bättre än någonsin. innan start drog vi av honom framskorna och sedan gick han som tåget. han hängde med riktigt bra framme i täten ett tag men fick tyvärr en galopp. vi kom in på en femteplats på tiden 2.15,5 och det måste ha varit den bästa femteplaceringen hitills. är så fruktansvärt glad över att vi äntligen har fått rätt på det och jag tar tillbaka allt ont jag sagt om honom. det här var precis vad vi behövde för att få tillbaka självförtroendet igen.

ss

sista loppet för dagen debuterade skottlight i monté i min träning med vår nya montéryttare lova som red sitt första lopp någonsin. i värmningen såg det riktigt bra ut ända tills hon ramlade av när ponnyn tvunget skulle kasta sig åt sidan, men hon visade vilken liten tuffing hon är och hoppade upp igen och satte fart på honom. förväntade mig ingenting till loppet utan ville bara att de skulle gå runt banan utan att bli diskade vilket det klarade galant! sist in i mål på tiden 3.01,5 utan en enda galopp och med en lycklig unge i sadeln!

det blev en perfekt avslutning på dagen och trots regnet lyckades vi hålla humöret uppe. tack till alla som gjorde att dagen slutade så bra, ingen nämd och ingen glömd!


ha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0