Lerigt? Jo lite!

Idag blev det ridning på travbanan. Red med samma träns som igår, alltså det med ett vanlig tränsbett på. Red också utan martingalen, men bröstan hade jag. Den hade jag igår med.
Idag tränade jag lite på det Cajsa sagt igår i början, men sen galopperade jag ganska mycket istället;). Fram och tillbaka på travbanan, det var riktigt mysigt! Dizney skötte sig bra och var supermysig och fick helt klart mig på gott humör!
Travbanan är okej att rida på nu på ungefär halva, men ändå väldigt lerig. Så när jag och Dizney kom in igen såg vi ut som ena riktiga lermonster! Jag borstade av Dizney, innan jag började fixa med utrustningen. Den såg inte fin ut, så det blev smörja idag. Utom sadeln, den var okej. Det var första gången jag smorde detta tränset och det blev fint! Martingalen fick jag först spola av, både luddet och lädret var jättelerigt! Sen smorde jag den och spolade av ländtäcket, som nu hänger på tork i foderboxen haha.
Bilder från dressyrträningen kommer!
Nu ska jag gå och kolla på Jakten på Julia, hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0