Hoppträningen den 18/3 och lite till

Har inte uppdaterat så mycket, dels för att jag inte hunnit och bloggen är faktiskt inte det man prioterar i första hand..

Iallafall så var vi på hoppträning som vanligt i torsdags. Ritar ingen bild denna gången, men vi jobbade med cavaletti och travhopp. Sedan lite studs och en annan lite teknisk bana. Avslutade med en serie räcke till oxer med galoppbommar imellan. Oxern låg på ca 1.15, dom sista sprången där var verkligen super! Han var fin som vanligt, dock lite trögstartad.

g
rättså gammal bild på min finis!

Idag red jag ut en snabb runda, han var mjuk men dock lite ovillig att arbeta så lät honom trava fritt på vägen hem så jag kunde öva mina skänklar. När jag släppte tyglarna och ställde mig upp då travade han verkligen på haha!

Imorgon tänkte jag rida ut en lång tur, får se om det blir pumparundan eller ut mot Lyngby kanske. Känns jätteskönt att den mesta snön smält bort så vi fått tillbaka våra ridvägar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0