Hoppträning 11/3

Dags för hoppträning igen!

Började jobba över bommar och med travhopp. Gilbert fick anstränga sig ordentligt. Han var duktig och fin men något seg så fick rejsa runt något varv i ridhuset..

Sen kom vi igång ordentligt och började att hoppa banan som jag försökt rita:
blev lite fel där innan hinder nr. 4 men ni kanske fattar lite.


1an var ett plank, sedan nr 2 ett räcke som man efter skulle göra en volt och sedan komma på 3 a - b kombination med räcke - oxer. Efter kombinationen en volt igen och sedan 4an som var ett sockerbitshinder med bommar före och efter. Nr 5 ett räcke och sedan volt och på kombinationen igen. Väldigt teknisk övning och både jag och Gilbert fick tänka till ordentligt!

Men blev ett missförstånd efter kombinationen så han svängde åt ett håll och jag åt ett annat så hamnade på sne, sedan så när jag hängde på sidan fortsatte han trava så det var bara för mig att släppa taget och falla ner på ridhusunderlaget, drama haha!

Efter det fick jag som en block i hjärnan så svängde ut honom efter första hindret i kombinationen säkert 3 gånger innan jag vågade låta honom hoppa hela igen. Men han tog den jättefint 2 gånger sen. Banan låg väl på 1 m höjd så känns bra inför söndag update; söndag ska det stå såklart inte lördag som det gjorde från början, jag ska inte skriva inlägg så sent...

Han är duktig min ponnyhäst även om han inte gör allt gratis..

Kommentarer
Postat av: Evelinave

Hahah ååh jag suger, jag kom precis på att jag inte ens har hoppat ett 90cm hinder med Nemo x) HAHAHAHHA!

2010-03-13 @ 11:54:17
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0