Helgens ridning

I lördags regnade det hela dagen! Men när man har häst och inget ridhus får man väl leva efter mottot ''det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder''.. Så jag drog på mig regnjacka och regnbyxor, in med en lerig och blöt ponny. Av med ännu lerigare och blötare täcke och på med sadel och träns. Sedan ut i en lerig och blöt skog, kunde ju inte vika av från mitt planerade schema iheller så tog pumparundan. Rekordspeed hela runt i galopp, tog kanske 1 timme. Leriga och blöta tillbaka till stallet, av med alla skitiga grejer och spola halva ponnyn sen på med fleecetäcke och in i boxen. Medans han stod och åt hö fick jag ta tag i alla leriga grejer. Smörja sadeln och tränset och hänga täcket på tork. Inte världens roligaste stalldag men Gilbert fick galoppera av sig ordentligt iallafall!


tråkig bild, tråkigt väder. Men iallafall tagen i lördags, alltid något!

Idag var det faktiskt bra väder och inte så blött och äckligt. Elin hade mockat till mig vilket gjorde att jag blev på ännu bättre humör! Så tog in Gilbert och ryktade och på med utrustningen. Sedan ut i skogen, på ett ställe fanns det massa granris vid sidorna så byggde ihop ett litet hinder (läs; slängde allt i en hög) sen hoppade vi lite över det. Även om vi hade en bromssträcka på kanske 50 meter så var han duktig haha, han måste ju få busa lite också. När vi kom tillbaka till stallet fick Gilbert ha sitt back on track på sig och jag städade min garderob och smörjde mina två par stövlar och sporrarna.

Mitt photoshop funkar fortfarande inte, men ska få ett nytt imorgon hoppas jag!


Kommentarer
Postat av: N

Jättefin blogg, allt bra me dig? :)

2010-03-22 @ 07:53:30
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0