galopptävling á la Ledhomen

Ska börja med att säga att Jag och Julle vann galopptävlingen idag! Väldigt mycket ära på spel va det haha. Mötte såklart Lovisa och Skottis. Körde med korta läder och nummerlappar och Hanna var lite filmare och ja det mesta haha. 
När jag först kom till stallet var jag inte säker på om jag skulle rida eller promenera eller longera men eftersom det va så fint väder blev man ridsugen. Men sen när jag rykta så märkte jag att Julle hade lyckats få ett sår vid pannan så hämta Josse så hon fick kolla och tvätta av, men som tur va satt det inte så att tränset nudda det så blev ridning endå. Värmde upp i sommarhagen och sen blev det då galopptävlingen. Efter det red vi ner till travbanan, där blev det att hoppa över vattenpölar och galoppera genom gegga. Kan säga att vita ponnyben och vääldigt mycket gega inte är nån bra kombination... Men kul va det!
Filmer kommer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0