favoritgren

Min favorit gren inom ridsporten är fälttävlan skulle jag säga! Dels för att det är innehåller det mesta, hoppningen, dressyren och terrängen. Också för att hästarna ofta bjuder till och taggar till lite extra när dom får hoppa ute i terrängen. Jag tror aldrig jag skulle kunna välja mellan t.ex dressyr och banhoppning därför tar jag hellre fälttävlan där ''allt ingår''.

Gilbert tycker det är himla kul och hoppar mycket hellre terräng än banhoppning. Vi tränade mycket terräng i somras och var med i en stilhoppning, jag tog också fälttävlanskortet och vi hann med att starta en debutant i fälttävlan i September. Det gick helt okej, felfritt i banhoppningen, 54% i dressyren (inte världens bästa men vår första dressyr''tävling'' tillsammans) och två stopp i terrängen men runt kom vi iallafall och jag tror Gilbert tyckte det var lika kul som jag tyckte!

Om allt går som det ska ska vi hinna med iallafall 1 fälttävlans start denna säsongen med.

hhhhhnnnnnnnn
jjjjk
äääääää
Lite blandade bilder från tävlingen och träningarna i sommras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0