stallet idag

Först när jag kom till stallet så började jag med att mocka, tar ca 20 min plus att fylla på halm. Sen gjorde jag iordning kvällsmaten och morgon maten till imorgon och höet yttligare 15 min plus. Tar jag in Gilbert från hagen och ställer upp honom i stallgången. Borstar och på med utrustningen, som idag var ländtäcke, frambenskydd, dressyrsadeln och träns. Tar ca 20 - 30 min.

Red ut med Gilbert genom skogen på grusvägarna ut till Häckeberga där jag fortsatte på den större grusvägen bort mot pumpa rundan, jag vände sedan och red samma väg tillbaka. Gilbert var jättefin idag, jobbade bra i både skritt,trav och galopp. Blev lite ryggningar, skänkelvikningar och galopp från skritt. Rider han på ett vanligt tredelat tränsbett nu och det funkar bra (brukar byta lite emellanåt). Pigg var han också och han la en rejäl bakutspark när han inte fick galoppera som han ville haha.. Var ute i ca 50 min.

Efter jag ridit brukar Gilbert alltid stå med sin back on track ryggvärmare på iallafall i 15 min minst. Sedan fick han sitt kvällsfoder och hö. Jag fotade också min allround sadel som ska säljas.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0