Busig Pani!

Idag blev det ingen ridning för min del. Travbanan är inte helt ok ännu, och Hanna och Elin var på Jägers. Josse skulle inte rida. Jag får inte rida ut själv, så det blev mys i stallet idag istället:). Men först mockade jag, sen fixade jag foder+hö, och vatten. Sen när jag skulle gå och hämta min söta ponny så stod han längst upp i hagen. Men när jag kallade på honom så kom han, det gillar jag! Jag ryktade honom noggrant och länge. Sen stod jag och myste ännu längre. Dizney är så tacksam att rykta, han bara står där och njuter:). När jag till slut skulle släppa ut honom i hagen satte jag inte på honom halstäcket, det känns onödigt nu när solen lyser och det håller på att bli varmare ute. Sen när Dizney väl stod i hagen gick jag för att hämta lunchhö till honom, och när jag kom tillbaka till honom så hade han rullat sig! Typiskt. Busig ponny, eller så kanske han bara vill ha en lika lång rykt imorgon med?;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0