Träning & vinterpäls

Eftersom det har varit rätt varmt nu på dagarna har träning av hästar förflyttats till senare på kvällen eller tidigt på förmiddagen vilket är himla trevligt. Man har hela dagen på sig att sega sig och sedan behöver man bara fixa maten till ponnyn innan man drar ut på en träningsrunda. Idag blev det ett lugnare pass nere på travbanan och Skottlight var fin och framåt. Myggantalet där nere är dock större än vad det är i skogen så det var ju ingen riktigt höjdare att skritta fram och av.

En annan sak som jag börjar irritera mig på är att ponnyn inte verkar vilja släppa greppet om vinterpälsen. Bilden här nere är tagen nu i veckan och visar hur den fortfarande hänger sig kvar. Är nog inne på min sjätte ryktsten nu (den femte åt fåglarna upp). Är bara jobbigt att den inte ramlar av då det blir mycket varmare och tar längre tid att torka. Han har fått b-vitamin i sin dagliga dos betfor ett tag nu så lite mer borde den släppa tycker man. Kommer ihåg att han hade kvar sin vinterpäls när jag fick honom i juni förra året, men har ändå för mig att den ramlade av rätt fort. Antingen är han bara en riktigt seg "pälsfällare" eller så jävlas han bara med mig, haha

ss
gissa om jag ångrar att jag inte inte gjorde en helkroppsklippning i vintras!

hh




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0