Underlag

Såg på en kompis bilddagbok att diskussionen om underlag i boxen kommit upp. Tänkte skriva vad jag tycker;).
Jag tycker att spån är bra om man har en "allergisk" häst. Tycker med att det ser bra och fräscht ut när man lagt in nytt spån och jag tycker själv att hästarna står bra på det. Sen är det ju jobbigt att mocka i men det är en helt annan sak;).
Halm är fluffigt och skönt och det blir luftigt. Det är bra också för att då kan hästarna stå och tugga på något hela tiden. Fast har man en häst som äter HELA tiden blir det kanske inte så bra. Men har man halm så gäller det att man inte har för tunnt, för tänk själv hur det trycks ihop när en 500 kg tung häst lägger sig på det;). Sen blir det lätt att man tar ut för mycket ren halm om man ska mocka lite snabbt. Är ju inte heller bra om man har en allergisk häst.
Det var just de här två sorterna som den här personen tog upp, så det var de jag skrev om med:).
Sen tycker jag att det här nya, halmpellets, verkar väldigt bra. Det är ju tydligen väldigt ekonomiskt, och lätt att mocka i. Man får ju ut typ bara skiten och inte en massa rent som med t.e.x halm.
Jag tycker att torv verkar rätt okej med, har inte så himla bra koll på det;).
Ledholmen har vi halm, och det trivs jag bra med. På Lyngby Gård, där jag förmodligen kommer stå till hösten, har dem spån och det tror jag säkert kommer bli bra. Jag tycker själv bäst om halm och sen spån:).
Ja haha det var mina åsikter:P.

På Ledholmen, Skottlights box:)



Kommentarer
Postat av: evelina

SKA DU FLYTTTA FRÅN LEDHOLMEN :O??

2010-06-21 @ 10:32:42
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sv: Aha, okej. Fan vad rtåkigt att alla flyttar.. Vart blir Elin av då:O?

2010-06-21 @ 11:15:20
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Evelina

SV: Jaha.. Där ser man..



HAHA ja det ska jag bevisa, jag ska va överordentlig och ha hjälm t o m när jag sover!! ;D

2010-06-21 @ 11:20:06
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0