Red 3 hästar idag

Idag så red jag 3 hästar. Först red jag Skottlight i skogen:). Hanna cyklade med. Vi tränade lite monté. Skottlight var superduktig och kutade på som bara den! Totalt på hela rundan så fick vi tre galopper, varav minst en var för att han ville framåt och inte en "mesgalopp". Sen lyckades jag ta ut den energin i traven i stället, och då blev det jättebra! Hanna hängde knappt med hehe. Efteråt svampade vi av honom för han blev så svettig i det härliga sommarvädret:). Hanna har bilder, men jag har inte fått dem än.
Den andra hästen jag red var en jag provred. Bonnigare ägare har jag aldrig varit med om:S! Jag tycker vanligtvis att Genarpare är bonniga, men de är riktiga stadsmänniskor jämfört med den där gubben! Hästen var dessutom 10 år och det den kunde bäst var att galoppera snabbt fram och tillbaka på ett fält. Knappt kunde den göra en volt i den storleken jag ville om den skulle vara inåtställd heller. Så det ska jag i alla fall inte ha!
Den sista hästen var också en jag provred. Vi körde iväg från där den stod för att testa den. Gissa vart?! Jo, till Lisen Bratt och Peder Fredricssons gård:D! Där var skitfint! Jag kände mig tvungen att testa underlaget hehe, så jag trillade avxD! Men jag gjorde i alla fall det i en graciös sväng över hästen och landade på fötterna med tyglarna i handen:P! Jag bara skrattade! Haha förutom det så gick det bra, en sperfin ponny verkligen! Ägarna sa att de tyckte att jag var duktig och passade bra ihop med hästen, men jag tyckte att det var lite för het;).
Så jakten på MIN ponny fortsätter hehe, nu har jag provridit 13 stycken hästar totalt med ett antal till inbokade! Vi får väl se hur många det blir!




Kommentarer
Postat av: wilma

vad coolt att provrida där hos dem! jag fick ditt sms men kan nt svara för jag har inga penger:(

jag vet inte hur gammal frasse är men jag vet rasen han är en fjordingskorsning!

2010-06-25 @ 11:01:29
URL: http://wilmaagullstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0