Josefin

Eftersom vi nu lovat er inlägg om oss så ska jag också skriva lite som kan vara värt att läsa, kanske? Jag började rida på shettisridlekis när jag var 7 tror jag. Red där tills jag var 9 sedan ställde vi oss i kö till Staffanstorps ryttarförening. Jag lärde mig mycket där och av Maria (ridlärare) fick jag en jättebra grund. Sedan hösten -07 började vi leta d ponny till mig. Jag kom inte vidare på SR så nästa steg var en egen ponny. Vi provred massvis med ponnyer vissa bättre än andra. Den 28 oktober köpte vi Gilbert Grape (tänker skriva mer om detta i ett annat inlägg). Nu har jag haft honom i 2 år då alltså och han har verkligen varit (och är) en perfekt ponny för mig.

En häst som betyder extra mycket för mig är Indy, ett gotlandsruss som jag red när jag var 9 tills jag var 12 ungefär. Han var så himla bra för mig att utvecklas på, och även om det föll många tårar över den ponnyn så älskade jag honom så himla mycket för allt han lärde mig. Han hade dock problem med fång och tillslut blev det för mycket så han fick åka till hästhimlen.

bebiisen
Jag & Indy år?

En till häst som jag tycker är värd att nämna är Chess, en b ponny som jag red till under sommaren -07. Första gången jag red honom kastade han av mig så jag skrapade upp hela hakan. Trots den dåliga starten så utvecklades Chess något enormt den sommaren. Vi blev verkligen som ett team och han fick också en speciell plats i mitt hjärta.

chessnen
Chess & Jag Sommaren -07.

Sedan har vi då Gilbert. Min bebis, d ponny född 1998. Vi har tävlat tillsammans hoppning lokal nivå, LB och placering i LC+5 och Debutant fälttävlan. Jag hade tänkt skriva ett längre inlägg om Gilbert sen så nu får ni en bild istället.

bebiiisss
Gilbert Grape & Jag, LC i Färs 27 Juni -09.
                                                                                josefin lägg detta som din signatur i alla dina inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0