I Josefins stall garderob...

Idag blev det ingen ridning för min del så jag passade på att smörja klart alla mina lädersaker. Sedan tänkte jag visa min garderob som precis är nystädad av allas vår pedant Elin (det är jag tacksam för).

till i josefins garderob
Klippte ihop 3 olika bilder så blev lite ojämt.

Överst har vi en fårskinns vojlock, fårskinnsnosludd, min gamla hjälm och mitt föredetta tävlingsschabrak.
Under hänger mina välanvända läderstövlar och sedan tretorn stövlarna. På dörren hänger mitt träns, mitt äldre träns och min hjälm, bredvid hänger också några bett och en nummerlapp.

I översta lådan är det pälsglans och flugmedel i en hink och sedan en hink med smörjgrejor och hästgodis (hur det nu hör ihop Elin?) Framför där ska back on track ryggvärmaren ligga men Gilbert hade den på när jag fotade skåpet. På kanten hänger 2 par sporrar, (hemma sporrar och tävlingssporrar). På sidan finns mina spön fast dom syns inte på bilden, ett ponnydressyr spö, 1 allround, 1 dressyr, 1 reflex som är sönder och 1 hoppspö som är sönder.

I understa lådan finns där en påse med extra, bra att ha saker och lite annat skit. Sen är det transportskydd bredvid, 2 uppsättningar. Sen är det en bigpack med ett par boots, sadelgjords förlängare och sånt. Sen hänger en häftpistol och min longerlina där med.

Längst nere står ryktlådan och bredvid är där en låda med tävlingsbenskydden och 2 sprayflaskor.
Utan på min garderbob hänger vardagsgrimmor, lädergrimma, extrakedja och en halsförlängare.

Mina täcken hänger i stallet, ländtäckena över sadlarna och dom flesta av mina schabrak är hemma nytvättade.

                                                                       josefin lägg detta som din signatur i alla dina inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0