Fredriksbergs Dizney

Ja nu tänkte jag berätta lite om min nuvarande foderhäst, Fredriksbergs Dizney. Dizney är en 26-årig New Forest hingst. Han är ganska gammal, men det är minsann krut i honom ändå! Han har många avkommor, och han har tävlat mycket upp till Medelsvår A, och han har gått SM i fälttävlan, där han vunnit! Han har även gått inomhus-SM i hoppning och kommit på andra plats. Dizneys sista tävling var en Medelsvår A. På framridningen var han jättehingstig och brakade in i hinder och skrek och slängde sig åt olika håll, men när han väl kom in på banan skärpte han sig ordentligt och vann hela alltet! Men nu är han pensionär från tävlingar och får gå på Ledholmen och mysa och vara med på mysiga skogsturer. Men jag ska inte säga att vi är några skogsmullar ( om man nu kan vara något annat på Ledholmen haha) för tanken är att jag ska lära mig mycket av honom, för han kan ju jättemycket, och jag vill verkligen träna! 
Dizney är pigg och glad och verkligen jättemysig att rida! Han kan vara lite pigg och på, men han lyssnar DIREKT man vill något! Han är känslig för hjälperna och gör jag rätt, då gör han rätt! Som sagt, en häst jag kan lära mig av! Och Dizneys galopp är helt underbar! Första gången jag galopperade på honom tänkte jag bara: Galopperar han verkligen? Det känns som att sitta i en gungstol!
Och det är så det känns, som att sitta i en gungstol! Dizney är jättesöt och jättefin och alldeles perfekt! Jag älskar honom!

 

Min logga:)


Kommentarer
Postat av: Annika

Han är jättefin!!!!:)

2010-02-23 @ 22:34:08
Postat av: Annika

2010-02-23 @ 22:34:43
Postat av: Lovisa

Ja!:D

2010-02-24 @ 10:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0